Délelőtt volt, amikor megérkeztem a Móricz Zsigmond körtérre. A De’ Finci terasza pont olyan volt, amilyennek egy olasz-amerikai street food helyet elképzeltem: egyszerű, de hangulatos, és már messziről érezni lehetett a frissen sült pizza illatát.
Az amerikai-olasz tulajdonos kint ült egy csésze kávé mellett, és amint bemutatkoztunk, rögtön mesélni kezdett az étterem történetéről. „New York-i olasz helynek álmodtam meg, és ezt az ízvilágot képviseljük Budapesten” – mondta. A névválasztásról is beszélt: a De’ Finci kifejezetten olaszosan hangzik, de egyben egy játék is a „fincsi” szóra.
Beszélgetés közben kiderült, hogy a római stílusú pizza a specialitásuk – tepsis, ropogós, szeletekre vágott, és különféle feltétekkel készül. Ahogy körülnéztem, a pultban éppen egy frissen sült szalámis és egy mozzarellás-paradicsomos változat pihent. „Ezek gyorsan fogynak” – jegyezte meg a tulajdonos mosolyogva.
A pult másik oldalán egy tál pisztáciás cannoli sorakozott, de volt ott arancini is, az a ropogósra sült, töltött rizsgolyó, amit Olaszországban utcai ételként árulnak. „A lasagnánk is nagyon népszerű – igazi házias recept szerint készítjük” – tette hozzá.
Az édességeken és sós fogásokon kívül a kávé is fontos része a koncepciónak: az olasz-amerikai vonalat követik, vagyis a megszokottnál nagyobb adagokat kínálnak, hogy mindenki megtalálja a neki megfelelő erősséget.
Ahogy elmondtam neki a Queen Code és az angol hírlevél koncepcióját, egyből rákérdezett: „Ez azt jelenti, hogy a tagok kedvezményt kapnak nálunk?” – majd elmosolyodott. „Ez jól hangzik. Benne vagyok.”
Így lett a De’ Finci a Queen Code partnere.
Az igazán jó helyeket nem a marketing vagy a design teszi egyedivé, hanem az, ha a tulajdonosnak személyes kötődése van ahhoz, amit csinál. Ha egy helynek van története, az az ízekben is érződik. Például egy igazán autentikus New York-i olasz street food ízében – a Móricz Zsigmond körtéren.
Még több true story